Vývoj 3D aplikácií

Čo sa na tomto predmete
naučíš?

zimný
3. ročník
3 kredity
Vývoj hier a grafika

V tomto kurze sa učíš základy vývoja 3D hier v engine Unity. Začínaš s vytváraním základných objektov a využívaním predpripravených assetov. Ovládaš ich správanie, ako je rotácia, práca so svetlom, 3D zvuk, práca s kamerami a ich prepínanie. Následne vytváraš Projekt 1, kde simuluješ obeh planét v Slnečnej sústave.

Ďalej spoznávaš kľúčové koncepty ako prefaby, pomocná mriežka, ovládanie hráča a kamery v FPS štýle, fyzika objektov, materiály a detekcia kolízií. Postupne si rozvíjaš hernú logiku – bodovanie, 2D prvky v 3D priestore a implementuješ zložitejšie mechaniky ako streľbu, projektily a definovanie cieľov. V Projekte 2 vytváraš tímovú FPS hru, kde si rozdelíte úlohy a pripravujete štruktúru aplikácie.

Súčasťou kurzu je aj tvorba vizuálnych efektov pomocou Particle systemu, generovanie objektov (spawner) a vytváranie používateľského rozhrania – menu, nastavenia, prepínanie scén. V Projekte 3 navrhuješ nekonečného bežca, kde riešiš typy nekonečného priestoru, generovanie prostredia, pohyb hráča a manažment celej hry.

V závere kurzu finalizuješ oba projekty, upravuješ logiku, implementuješ skripty a pripravuješ sa na ich obhajobu. Domáca príprava je zameraná na rozpracovanie úloh zo seminárov a samostatnú prácu na projektoch, aby boli plne funkčné a pripravené na prezentáciu.

PROJEKTY, KTORÉ VYTVORILI
ŠTUDENTI