V tomto predmete sa postupne ponoríš do celého životného cyklu vývoja softvéru – od prvotnej myšlienky až po nasadenie a údržbu hotového produktu. Na začiatku si osvojíš základné princípy softvérových procesov, zistíš, čo znamená kvalita softvéru a aké vlastnosti by mal dobrý softvér mať. Naučíš sa rozlišovať jednotlivé modely životného cyklu vývoja, čo ti pomôže pri plánovaní reálneho projektu, na ktorom budeš počas semestra pracovať.
Začneš výberom témy a inštaláciou nástrojov, ktoré ti pomôžu v tíme organizovať prácu. Postupne sa zoznámiš s rôznymi metodikami vývoja – najmä s agilným prístupom. Naučíš sa špecifikovať požiadavky formou používateľských príbehov, vytvoriť backlog a zvoliť vhodnú architektúru.
V ďalších týždňoch prejdeš jednotlivými fázami vývoja softvéru v rámci tzv. šprintov. V rámci inžinierstva požiadaviek navrhneš dátovú vrstvu, používateľské rozhranie a začneš pracovať na implementácii. Naučíš sa modelovať softvér, navrhovať jeho architektúru a vytvoriť prvé funkčné verzie, ktoré následne validuješ a testuješ.
V ďalších fázach sa budeš venovať nasadeniu softvéru, jeho údržbe a ďalšiemu rozvoju – teda tomu, čo sa deje po odovzdaní zákazníkovi. Spoznáš princípy DevOps prístupu, ktorý prepája vývoj a prevádzku, a dozvieš sa, ako správne dokumentovať softvér a starať sa o jeho životný cyklus.
Postupne sa dotkneš aj tém ako opätovné použitie softvérových komponentov, alternatívne architektúry či otázky bezpečnosti a spoľahlivosti softvéru. Záver predmetu patrí prezentácii a obhajobe tvojho tímového projektu, kde ukážeš, čo si sa počas semestra naučil.
Ak ťa zaujíma vývoj softvéru v praxi, práca v tíme a chceš si vyskúšať celý proces na vlastnej koži – od návrhu až po nasadenie – tento predmet ti poskytne cenné skúsenosti. Navyše sa naučíš používať nástroje a princípy, ktoré využívajú profesionáli v reálnych IT projektoch.