Programovanie aplikácií so senzormi

Čo sa na tomto predmete
naučíš?

zimný
3. ročník
3 kredity
Vývoj softvéru

Tento kurz ťa prevedie tvorbou Android aplikácií v jazyku Kotlin, od základov až po pokročilé aplikácie využívajúce senzory a lokalizačné služby.

Čo sa naučíš:

  • Základy vývoja v Androide – práca s intentmi, grafikou, animáciou a ovládaním herných objektov.
  • Dotykové ovládanie – vytvoríš jednoduchú hru ovládanú dotykmi.
  • Senzory – využiješ akcelerometer, shaker, krokomer, svetelný senzor, kompas či magnetický senzor v rôznych typoch aplikácií.

Praktické zameranie:

  • Navrhneš aplikácie, ktoré:
    • reagujú na orientáciu zariadenia,
    • používajú Mapbox pre zobrazovanie objektov na mape,
    • komunikujú s databázou,
    • pracujú s lokáciou a oprávneniami,
    • sú kompatibilné s nositeľnými zariadeniami (napr. smart hodinky).

Projekty a domáca práca:

  • Každá téma je sprevádzaná vlastnou aplikáciou alebo miniprojektom, napríklad:
    • krokomer, kompas, mapa s objektmi, hra s akcelerometrom.
  • Príprava ti zaberie spolu cca 58 hodín – veľká časť je venovaná samostatnému vývoju aplikácií.
  • Na konci obhajuješ svoj vlastný projekt, kde ukážeš, čo si sa naučil.

Výsledok:

Z kurzu si odnesieš reálne skúsenosti s mobilným vývojom, využívaním hardvérových senzorov, dizajnovaním responzívnych aplikácií a integráciou mapových služieb.

PROJEKTY, KTORÉ VYTVORILI
ŠTUDENTI