Aplikovaná počítačová grafika

Čo sa na tomto predmete
naučíš?

zimný
2. ročník
3 kredity
Vývoj hier a grafika

Tento kurz ťa krok za krokom prevedie základmi práce v Blenderi – od orientácie v prostredí až po tvorbu animácií a prípravu modelov na 3D tlač.

Na začiatku si osvojíš rozloženie pracovnej plochy, prácu s Object a Edit módmi, vkladanie a transformáciu objektov, manipuláciu s vrcholmi, hranami a stenami. Následne sa naučíš používať Outliner, Properties, pivot point, a spoznáš rôzne režimy zobrazovania a renderovania.

V ďalšej fáze kurzu sa zameriaš na materiály, priraďovanie materiálov častiam objektov, modelovanie a deformácie, označovanie a úpravy geometrie, ako aj prácu s nástrojmi ako Extrude. Budeš vytvárať nové objekty, pracovať s knižnicami objektov, vykonávať presné transformácie a umiestňovanie, vytvárať otvory v objektoch, a naučíš sa exportovať/importovať v rôznych 3D formátoch.

V závere sa pustíš do osvetlenia scény, tvorby animácií, a napokon si vyskúšaš aj 3D tlač. Kurz uzavrieš odovzdaním vlastného projektu.

Domáce úlohy ťa vedú k systematickému osvojeniu si jednotlivých techník – každá téma má praktické zadanie, ktoré rozvíja tvoje schopnosti a tvorivé myslenie.

PROJEKTY, KTORÉ VYTVORILI
ŠTUDENTI